Veel mensen beginnen tegenwoordig een eigen bedrijfje. Het ontstaat vaak uit een hobby of een passie. Hoe leuk is het dan als je bedrijfje het heel goed doet en gaat groeien?! Toch vinden sommige mensen het moeilijk hoe ze hun bedrijfje, als het een beetje gaat groeien, een professionelere uitstraling kunnen geven. Gelukkig ben ik daar, na een paar eigen bedrijfjes te hebben gehad, enorm gespecialiseerd in. Ik help momenteel zelfs andere bedrijven om hun professionaliteit qua uitstraling iets omhoog te trekken. Daarom heb ik in deze blog ook drie tips op een rijtje gezet die jullie ondernemers hierbij kunnen helpen. Lees snel verder!
Tip 1: professionele verpakking
Allereerst is deze tip natuurlijk niet van belang als jouw bedrijfje diensten verkoopt. Maar als je producten verkoopt, is een professionele verpakking voor je producten wel heel belangrijk. Dit zorgt namelijk allereerst dat het product zelf niet beschadigt en de klant dus geen kapot product ontvangt. Daarnaast is het ook van eigen belang, want als een product beschadigt verliest het zijn waarde. En tot slot kan je met een verpakking ook een statement maken. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een hele chique doos of een speelse wijze van inpakken. Het ligt er maar niet aan wat past bij je product! Bij Vermeij kan je bijvoorbeeld verschillende soorten verpakkingen en kartonnen dozen bestellen van goede kwaliteit.
Tip 2: visitekaartjes
Een tweede tip van mij is voor alle soorten bedrijven nuttig. Het komt namelijk erg professioneel over als je een visitekaartje hebt. Dit kan voor allerlei situaties goed zijn. Bijvoorbeeld als je op een beurs staat, maar ook als je toevallig in de kroeg via via iemand ontmoet die geïnteresseerd is in wat je doet. Of misschien zelfs wel in een samenwerking! Zorg dus dat op je visitekaartjes alle gegevens staan die nuttig zijn en zorg dat je deze kaartjes altijd bij je hebt. Want het zou stom zijn als je visitekaartjes hebt, maar ze nét als je iemand die goed is voor je netwerk bent vergeten.
Tip 3: goede service
Tot slot is het erg belangrijk om een goede service te leveren aan je klanten. Probeer dus ook nooit ‘ruzie’ te gaan maken, want zij zijn wel de personen die jou weer reviews geven of hun ervaring doorgeven aan andere mensen! Ook als iemand een klacht heeft, hoe onterecht ook, probeer hier mee te kunnen dealen. Even tot tien tellen, even mediteren of even een kopje thee… Probeer in ieder geval alles eraan te doen om een slechte review te voorkomen!